Songar؛ پهپاد مجهز به مسلسل، دوربین دید در شب و بازوهای رباتیک ساخت ترکیهSongar؛ پهپاد مجهز به مسلسل
نوشته شده توسط : ساحل

ترکیه از اولین پهپاد مسلح خود رونمایی کرده است، یک پهپاد تاکتیکی که برای پشتیبانی آتش از کاروان ها و استحکامات دفاعی طراحی شده و با برد تا ۶ مایل، قابلیت پرواز و انجام عملیات در طول روز و شب را داراست. این پهپاد نه تنها دوربین دارد بلکه به یک مسلسل سبک نیز مجهز شده است. پهپاد سونگار (Songar) توسط کمپانی Asisguard که از پیمانکاران وزارت دفاع ترکیه است ساخته شده و به گفته کمپانی سازنده برای «افزایش امکان بقا در برابر آتش های ایذایی در مناطق گشت زنی یا مراکز دفاعی، یا در صورت هر گونه شبیخون یا تهدید در حین انتقال خودروها و کاروان های زمینی» طراحی شده است. پهپاد دارای مسلسل ترکیه، به گفته سازندگاش، می تواند با دقتی بالا اهداف خود را مورد اصابت قرار دهد.

پهپاد سونگار (Songar) توسط کمپانی Asisguard که از پیمانکاران وزارت دفاع ترکیه است ساخته شده و مجهز به مسلسل و دوربین دید در شب و روز است.

بدین ترتیب ترکیه به اولین کشوری تبدیل خواهد شد که دارای این نوع از پهپاد شده و ماه آینده اولین پهپاد از این سری را دریافت خواهد کرد. این پرنده بدون سرنشین به وزن ۲۵ کیلوگرم دارای ۸ تیغه چرخان بوده که به کمک آن ها پرواز می کند. مسلسل آن نیز دارای ۲۰۰ گلوله ۵٫۵۶ میلیمتری بوده و می تواند به صورت تک تیر یا ۱۵ گلوله در حالت رگباری به سمت هدف شلیک نماید. کشورها و گروه های بسیاری تاکنون از پهپادهای نظامی کوچک استفاده کرده اند که می توانند نارنجک پرتاب کرده یا برای منفجر کردن بسته های انفجاری به سمت هدف خود پرواز نمایند. اما سونگار که توسط کمپانی الکترونیکی Asisguard مستقر در آنکارا ساخته شده اولین پهپادی است که به سلاح خودکار مجهز شده و وارد سرویس خواهد شد.

پهپاد سونگار (Songar) توسط کمپانی Asisguard که از پیمانکاران وزارت دفاع ترکیه است ساخته شده و مجهز به مسلسل و دوربین دید در شب و روز است.

برای پهپادها شلیک دقیق بسیار دشوار است که خود از دشوار بودن تخمین مسافت و زاویه شلیک و تا حدودی نیز لگد هر شلیک که به مقدار قابل توجهی پهپاد را تکان می دهد ناشی می شود و هدف گیری گلوله بعدی را تحت تاثیر قرار می دهد. سیستم سونگار برای مقابله با این چالش ها دارای دو سیستم است. یکی از این سیستم ها، استفاده از سنسورهای مختلف مانند دوربین ها و لیزر مخصوص تخمین مسافت برای تحلیل فاصله، زاویه و سرعت باد و در نهایت هدفگیری است. سیستم دوم نیز گروهی از بازوهای رباتیک است که برای جبران و تصحیح اثرات ناشی از لگد تفنگ، وظیفه کنترل تکان های مسلسل را بر عهده دارند.

 

 

منبع:

https://rooziato.com/1398228471/%d9%be%d9%87%d9%be%d8%a7%d8%af-%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1-songar/





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: